Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2008 05:19 - До Охрид и обратно...Български въпроси за македонското мнение
Автор: smile4tonight Категория: Туризъм   
Прочетен: 1884 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 28.07.2008 06:15


Наскоро се завърнах от Македония. Преди да тръгна имах известни опасения поради малката подробност, че си падам малко националистически настроена и не знаех как ще се спогодим с братята комшии. Отивах сама, а ако ме надушеха още от границата и не ме допуснат на тяхна територия???
Е, оцелях. Настаних се. И от там като се почна... Някои от очакванията ми се оправдаха, други не.. Имаше и един куп неща, които ме озадачиха или направиха впечатление:

1) Гоце Делче, Яне Сандански, Хитър Петър (Итър Пейо), Крали Марко, Клеопатра, та даже и един философ, който по принцип смяатаме за грък са МАКЕДОНЦИ... е за това си бях подготвена, де, даже се опитах да не споря много много по този въпрос

2) Кирил и Методий са славяни, а българите сме татари... Брех, да му се не види,че съм блондинка, сигурно някоя моя баба е вършала из македонските дебри

3) Цар Самуил (Самуел) е велик македонец. За това също бях подготвена, но ме заболя при гледката на гордото македонско знаме, веещо се над крепостта. На Царевец имаме ли голямо BG  знаме, че малко ме удари на честолюбие? Поне екскурзовода сам предложи,че до МК знамето трябва да има и едно BG :)

4) Много добре съм говорела и разбирала македонски език. "Сборувам македонски" :) Най-трудно ми беше сутрешното поздравяване - докато се науча,че на МК "Добро утро" е "Добро утро" мноооого зор видях. А, да и българския бил македонски, написан на руска пишеща машина. Каза ми го човек,който учи и работи в България с документ, на който пише "български произход", но иначе е македонеццццц....

5) На плажовете в Охрид няма пясък, а само камъни... Боли като се порежеш на някой камък.

6) Ако говориш на английски , немски или друг от сорта, а не на "македонски" всяко нещо удвоява цената си. Двоен стандарт... Като у домаааа :) Хубавото е, че мен си ме брояха нашенка :)) или пък приличам на македонска девойка???

7) Всичко беше много по-малко, отколкото си го представях - автогарата в Охрид ми приличаше на паркинг в средно малък град.

8) Девойки от Битоля, които не знаят да пеят "Биляна платно белешеееее на ооохридскооото еееезерооо", защото не знаят и текста???

9) Македонците и албанците имат ужасно мнение за българите, особено за българките!!! Това изисква по-дълго обяснение и ще го оставя за друг път.

10) Въпреки всичко охридчани и повечето македонци са много мили и са готови да помогнат, въпреки че в повечето случаи очакват и някакво отблагодаряване или нещо от сорта (финансово, благодарство на ослушание и разни тем подобни) НО помагат и без да очакват нещо в замяна



Гласувай:
0



1. gamina - ами
28.07.2008 16:15
Скоро бях там :) имам два предълги постинга за Охрид, като цяло впечатленията ми са подобни, само дето в Охрид не усетих лошо отношение към българите и тупане в гърдите колко големи македонци са, имаше го в Скопие, а извън Охрид албанците бяха по-добронамерени към нас отколкото макетата. Не съм усетила и разликата в цените спрямо чужднеците, понеже си говорех на нашенски и си се разбирахме чудесно :)
цитирай
2. smile4tonight - :)
29.07.2008 14:18
да, и аз това забелязах - много добре си се отнасяха към мен.. иначе и хора от Битоля и Прилеп, та и от други градове си бяха мнооого приятелски анстроени, а и не бяхме там, за да се караме..А за цените го забелязах, защото превеждах :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: smile4tonight
Категория: Други
Прочетен: 223628
Постинги: 66
Коментари: 247
Гласове: 977
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031